10 mdr. - salt i købemad

29. oktober 2017

Alder:
10 mdr.

10 mdr. - salt i købemad

Kære Helen,

Det holdt hårdt, men vi er kommet igennem vores lange søvnkrise, og min dreng sover nu pludselig normalt igen – så skønt :-) Jeg er samtidig stoppet helt med amning, og han får nu flaske to gange om dagen på samme tidspunkt, som han tidligere blev ammet, ved hjemkomst og ved puttetid.

Der er samtidig sket rigtig meget i hans udvikling. Han er f.eks. begyndt at kravle og nu også at spise selv. Det går fint fremad med teknikken, men det veksler meget, hvor interesseret han er i at spise maden fremfor at lege med den eller bare feje den på gulvet... Specielt grøntsagerne er det nærmest umuligt at få ham til at spise. Han er dog ret vild med brødhapsere og ser ud til ...

Annonce

... nærmest at kunne leve af det alene... det går selvfølgelig ikke, men at variere pålægget kunne selvfølgelig være en måde at variere hans kost.

Nu er det jo bare sådan, at både brød og pålæg, man køber, som regel indeholder temmelig meget salt. Er det et problem?

Jeg har din bog om mad og kan jo læse mig til, at små børn nærmest ikke må få salt overhovedet, og at man helst helt skal undgå at salte maden.... Jeg har desværre ikke så meget tid eller energi til at lave tingene selv fra bunden, men vil selvfølgelig heller ikke fylde ham med industri-pålæg, hvis hans system ikke er klar til det endnu, så vil bare lige høre din mening.

På forhånd tak for svar.

Bedste hilsener,
Nuala

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland